Saturday, March 29, 2008

Daulat Tuanku

Keberangkatan tiba Tuanku Mizan ke Negeri Terengganu disambut dengan penuh bermakna bagi rakyat Terengganu , setelah Terengganu dilanda krisis dalaman yang melibatkan perlantikan Menteri Besar baru- baru ini.

Rakyat Terengganu hari ini benar-benar telah mencipta sejarah, berduyun-duyun menyambut keberangkatan pulang Tuanku,setelah Tuanku menggunakan kebijaksanaan melalui wakilnya Majlis Penasihat Pemangku Raja(MPPR), menyelesaikan kemelut pelantikan Menteri Besar Terengganu.

The image “http://buletinonline.net/images/berita2/luarbiasa3.gif” cannot be displayed, because it contains errors.Pelantikan Ahmad Said pada 22hb Mac sekaligus mengenepikan Idris Jusoh, mendapat sokongan rakyat. walaupun Ahmad sendiri tidak mendapat sokongan dari rakan-rakan seperjuangannya didalam UMNO.

Majlis penerimaan watikah pelantikan Ahmad pada pagi 23hb Mac telah diboikot dan dibantah oleh Geng 23 ADUN UMNO/BN Terengganu yang diketuai oleh Rosol Wahid, Setiausaha Perhubungan UMNO Terengganu.

Tidak cukup dengan menghantar nota bantahan yang ditandatangani oleh Geng 23, penyokong-penyokong taksub Idris Jusoh dan UMNO Terengganu telah mengadakan perhimpunan haram dan menaikkan kain rentang yang telah menghina Institusi Beraja.

1 comment:

Anonymous said...

Daulat Tuanku.Semoga Pemerintahan Tuanku Di berkati Allah s.w.t.